Corona

Druk op de zorg neemt helaas weer toe door corona

Door het hoge aantal coronabesmettingen, neemt nu ook de druk op de zorg weer meer toe. Als de stijging van het aantal coronapatiënten in het ziekenhuis de komende tijd doorzet, is het in Nederland niet meer mogelijk om de noodzakelijke zorg te leveren aan mensen met onder andere een hersenaandoening. Net als andere belangrijke gezondheidsorganisaties vindt de Hersenstichting het uitstellen van zorg onwenselijk en onverantwoord.

De eerste signalen bereiken ons al dat neurologische (chirurgische) ingrepen en behandelingen niet door kunnen gaan. Dit betekent een toename van sterfte door niet of te laat verrichte hersenoperaties en het verlies van levensverwachting en kwaliteit van leven. De Hersenstichting roept Nederlanders daarom dringend op om zich aan het advies van het RIVM te houden, zodat het besmettingsrisico op corona en griep wordt verkleind.

​De Hersenstichting is de grootse voorvechter van gezonde hersenen voor iedereen. Maar daarvoor hebben we de medewerking van iedereen nodig!

Meer weten over corona en de hersenen?