Eerste digitale collecteweek Hersenstichting brengt ruim 1,2 miljoen euro op (2021)

De eerste volledig digitale collecteweek van de Hersenstichting heeft 1.277.962 euro opgebracht. De opbrengst is ruim twee keer zo hoog dan in eerste instantie werd verwacht. In totaal hebben bijna 18.000 Nederlanders een online collectebus aangemaakt en vrienden en familie gevraagd om te doneren. De opbrengst wordt gebruikt voor het financieren van hersenonderzoek, zodat hersenaandoeningen beter behandeld kunnen worden en in de toekomst kunnen worden voorkomen.

“We zijn ontzettend trots op dit resultaat”, zegt Merel Heimens Visser, directeur-bestuurder van de Hersenstichting. “Vanwege het coronavirus en de verlenging van de lockdown, hebben wij besloten dit jaar in de eerste week van februari niet huis-aan-huis te collecteren, maar voor de allereerste keer de collecteweek volledig digitaal te houden. We dachten hiermee maximaal 600.000 euro op te kunnen halen. Een collecte opbrengst van 1.277.962 euro hadden we niet durven dromen. We zijn onze online collectanten dan ook ontzettend dankbaar. De opbrengst is echter wel een paar ton lager dan het bedrag wat we normaal ophalen bij de huis-aan-huis collecte. We laten de online collectebussen daarom actief. Mensen kunnen blijven doneren. Met de collecte opbrengst kunnen we verdere stappen zetten naar oplossingen voor hersenaandoeningen en een beter leven geven voor iedereen met een hersenaandoening en hun naasten.”

Ik collecteer voor

De collecteweek van de Hersenstichting vond dit jaar online plaats van 1 t/m 6 februari 2021. De gezondheid van de collectanten en gevers aan de deur stond voorop, waardoor de stichting heeft besloten om de collecteweek volledig online te houden. Iedereen kon met twee klikken online collectant worden en vertellen voor wie ze collecteerden. Veel mensen collecteerden voor familie, vrienden en/of collega’s met een hersenaandoening.

Je kan nog steeds doneren

Geef in de online collectebus