Collecte - Hersenstichting
Collecte

Collecte

Elk jaar gaan ruim 18.000 collectanten langs de deuren om geld in te zamelen voor al die mensen die te maken hebben met hersenziekten en hersenaandoeningen. En dat kan iedereen overkomen, want 1 op de 4 mensen krijgt te maken met een hersenaandoening.

Afgelopen collecteweek vond plaats van 29 januari t/m 3 februari 2018.

Nieuw: pinnen bij de collectant

In 2017 lanceerden 21 erkende goede doelen, waaronder de Hersenstichting, een pilot met de nieuwe pin-collectebus. De komende twee jaar wordt door een aantal collectanten gebruik gemaakt van collectebussen met een geïntegreerd pinapparaat. In deze pin-collectebus kunt u zowel elektronisch als contant geven.

Wat gebeurt er met de opbrengst?

Gezonde hersenen zijn van levensbelang. Door een hersenaandoening raak je vaak jezelf kwijt. Lopen, praten en denken, alles wat zo vanzelfsprekend lijkt, kan zomaar voorbij zijn. Vrijwel iedereen krijgt ooit in zijn leven te maken met een hersenaandoening. Dat moet stoppen.

De Hersenstichting zet alles op alles om hersenen gezond te houden, hersenaandoeningen te genezen en patiëntenzorg te verbeteren. Om dit te bereiken laten we onderzoek doen, geven we voorlichting en voeren we vernieuwende projecten uit.

Opbrengst collecte 2018

U kunt hier de opbrengst van de collecte bekijken.