Collecte

Collecte

Van 30 januari t/m 4 februari 2017 vindt de 21e collecteweek van de Hersenstichting plaats! Ruim 18.000 collectanten gaan langs de deuren, en staan op pleinen en voor winkels, om geld in te zamelen voor al die mensen die te maken hebben met hersenziekten en hersenaandoeningen! En dat is bijna iedereen. Want wie kent er nou niet iemand die dyslexie heeft, wel eens een migraine-aanval heeft, een hersenschudding heeft opgelopen, een beroerte heeft gehad of lijdt aan een vorm van dementie?

Wilt u collecteren voor de Hersenstichting?

De Hersenstichtingcollecte vindt plaats van 30 januari t/m 4 februari 2017. Steun de Hersenstichting en meld u aan als collectant via het aanmeldformulier. In overleg met uw organisator kunt u aangeven waar u zou willen collecteren. Wat u ook doet - één straat, meerdere straten - u helpt uw medemens ermee. Kleine moeite, groot effect! U kunt ook een eigen digitale collectebus aanmaken of geld storten in de bus van een (andere) digitale collectant.

Opbrengst collecte 2017

In 2016 werd voor de twintigste keer gecollecteerd voor de Hersenstichting. Tijdens deze landelijke collecteweek gingen meer dan 18.000 collectanten de straat op. Zullen we de eindstand van € 1.303.115 in 2016 passeren?

U kunt hier de huidige opbrengst in 2017 van de de collecte bekijken.

Wat gebeurt er met de opbrengst?

Gezonde hersenen zijn van levensbelang. Door een hersenaandoening raak je vaak jezelf kwijt. Lopen, praten en denken, alles wat zo vanzelfsprekend lijkt, kan zomaar voorbij zijn. Vrijwel iedereen krijgt ooit in zijn leven te maken met een hersenaandoening. Dat moet stoppen.

De Hersenstichting zet alles op alles om hersenen gezond te houden, hersenaandoeningen te genezen en patiëntenzorg te verbeteren. Om dit te bereiken laten we onderzoek doen, geven we voorlichting en voeren we vernieuwende projecten uit.