Collecte

Collecte

Dit jaar gingen ruim 18.000 collectanten langs de deuren, stonden op pleinen en voor winkels, allemaal om geld in te zamelen voor al die mensen die te maken hebben met hersenziekten en hersenaandoeningen! En dat is bijna iedereen. Want wie kent er nou niet iemand die dyslexie heeft, wel eens een migraine-aanval heeft, een hersenschudding heeft opgelopen, een beroerte heeft gehad of lijdt aan een vorm van dementie?

Aankomende collecteweek vindt plaats van 29 januari t/m 3 februari 2018.

Opbrengst collecte 2017

U kunt hier de huidige opbrengst in 2017 van de de collecte bekijken.

Wat gebeurt er met de opbrengst?

Gezonde hersenen zijn van levensbelang. Door een hersenaandoening raak je vaak jezelf kwijt. Lopen, praten en denken, alles wat zo vanzelfsprekend lijkt, kan zomaar voorbij zijn. Vrijwel iedereen krijgt ooit in zijn leven te maken met een hersenaandoening. Dat moet stoppen.

De Hersenstichting zet alles op alles om hersenen gezond te houden, hersenaandoeningen te genezen en patiëntenzorg te verbeteren. Om dit te bereiken laten we onderzoek doen, geven we voorlichting en voeren we vernieuwende projecten uit.