Voordelen van online collecteren

1. Makkelijker een groot bereik – Met een online collectebus bereik je eenvoudig meer mensen door de vele deelopties.
  2. Snel – In 2 minuten maak je een online collectebus aan. Gewoon vanuit je luie stoel.
  3. Veilig – Je ingezamelde geld staat veilig op een speciale, beveiligde omgeving. Alleen jij kunt inloggen met je eigen password of via je Facebook-login.

Waarom collecteren onze online collectanten?

Jose collecteert voor haar man Jeffrey

José: “Sinds 2019 weten we dat mijn man Jeffrey de ziekte van Parkinson heeft. Met wat onverklaarbare klachten ging hij destijds naar de neuroloog en al snel was zijn diagnose bekend. Op dat moment stortte onze wereld in. Onze toekomst is helaas onzeker.”

Dankzij goede medicijnen zijn er gelukkig nu momenten dat de ziekte een minder grote rol speelt in hun leven. “Het is een groeiende hersenziekte. Over de oorzaak en genezing is nu helaas nog niet veel bekend. Verder onderzoek, onder andere via de Hersenstichting, blijft dan ook hard nodig.”

Lees het verhaal van José en Jeffrey: “Onze wereld stortte in. Onze toekomst is onzeker.”

Herman, de vader van Sander, is op 27 februari 2020 op 53-jarige leeftijd overleden aan de ziekte van Creutzfeldt-Jakob.

Sander: “Aan het begin van het ziekteproces had mijn vader door dat hij dingen vergat en dat hij niet meer goed uit zijn woorden kon komen. Dit was voor hem en voor ons heel erg moeilijk. Je denkt vaak ‘zoiets overkomt mij toch niet’, totdat je vader heel erg ziek wordt. Ik weet niet goed hoe ik onder woorden moet brengen hoe moeilijk dat is. Dit alles heeft onbeschrijfelijk veel impact: op ons gezin en op de rest van de familie. Wij missen hem zo erg!”

Lees het verhaal van Sander en zijn vader: “Van een zelfstandige man naar een hele zieke vader”

Maak net als José en Sander een online collectebus aan en collecteer voor de Hersenstichting!

Bekijk ook onze instructievideo:

Zo werkt online collecteren

Stap 1: Maak je online collectebus aan op Digicollect

In nog geen 2 minuten maak je een online collectebus aan op de speciale en beveiligde omgeving van de Hersenstichting op Digicollect. Je kunt kiezen om een profiel aan te maken met e-mail of via Facebook:

Stap 2: Laat weten waarom of voor wie je collecteert

• Een profiel aanmaken met je e-mailadres
    Kies zelf je profielnaam en foto. Voor de herkenbaarheid naar familie, vrienden en bekenden, gebruiken de meeste mensen hun echte en hele voor- en achternaam. Gebruik het liefst een foto waar je recht in de camera kijkt.
    Tip: Nog beter is om een mooie foto te gebruiken van jou en diegene voor wie je collecteert!
  • Een profiel aanmaken via je Facebook-login
    Het aanmaken van een profiel via Facebook is heel eenvoudig. Jouw e-mail, naam en profielfoto worden automatisch geselecteerd.

Bijna al onze collectanten hebben een persoonlijke motivatie om geld op te halen voor gezonde hersenen. Vaak komt die betrokkenheid omdat zijzelf een hersenaandoening hebben (gehad). Of omdat een partner, kind of ouder een hersenaandoening heeft. Wat is jouw verhaal? Voor wie of wat collecteer jij? Jouw persoonlijke, eerlijke verhaal maakt het meeste indruk op de mensen in jouw omgeving!

Stap 3: Deel met vrienden

Bijna klaar! Nu je je online collectebus voor de Hersenstichting hebt opgezet, is het tijd om je bus te delen met vrienden, familie, kennissen, collega’s en andere bekenden.
Tip: stort eerst zelf wat geld in je bus en deel deze daarna via een van de social mediakanalen.