Danny

Het leven van Danny, zijn vrouw Brigitte en zoon Owen, stond volledig op z’n kop toen Danny op 37-jarige leeftijd werd getroffen door een beroerte.

Janet

De rollen van Janet & haar dochter Alicia zijn nu omgedraaid. Dochter Alicia zorgt voor Janet sinds zij op haar 43e de diagnose parkinson kreeg.

Hent

Als voormalig profvoetballer voelde Hent zich onoverwinnelijk. Tot hij dementie kreeg. Dit zette het leven van Hent en zijn zoon Freek op z’n kop.

Kijk woensdag 9 december naar tv-programma ‘Geef om je hersenen’

Wat kunnen wetenschappers bieden om hersenaandoeningen te behandelen en in de toekomst te voorkomen? Dat zien we woensdag 9 december, om 20.30 uur op NPO 1 in het live tv-programma Geef om je hersenen.

Naast de gesprekken met Nederlandse onderzoekers over veelbelovend onderzoek, zien we prachtige verhalen van mensen die te maken hebben met een hersenaandoening. Zo vertelt Janet hoe het nu met haar gaat, na haar operatie om de symptomen van haar parkinson te verminderen. Daarnaast zijn er optredens van onder meer Alain Clark, Nico Dijkshoorn, Emma Heesters en Ernst-Daniël Smid met zijn dochter Coosje.

De verhalen van Annemiek, Egbert en Isabella

• Annemiek

Annemiek & haar vriend Thom vertellen over de zware depressies van Annemiek. Zij beschrijft ze als een gevoel van diepe rouw.

Het verhaal van Annemiek

• Egbert

Door de ziekte van Alzheimer, stond het leven van Egbert & zijn vrouw Leonie volledig op z’n kop. Egbert is op 62-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van dementie.

Het verhaal van Egbert

• Isabella

Isabella werd op haar 13e aangereden en moest alles opnieuw leren. Dit zette het leven van Isabella & haar moeder volledig op z’n kop.

Het verhaal van Isabella

Annemiek